Sesja użytkownika wygasła. Zaloguj się ponownie.

Logowanie do serwisu:
Aktualności:
2026-10-08 Podstawa opodatkowania VAT-em nieodpłatnego przekazania mieszkań
Przepisy ustawy VAT przewidują, że w określonych sytuacjach opodatkowaniu będzie podlegać również czynność nieodpłatnego przekazania towaru. W tym zakresie pojawia się pytanie o prawidłowe ustalenie podstawy opodatkowania, co zostanie przeanalizowane w oparciu o przypadek nieodpłatnego przekazania mieszkania. Nieodpłatne przekazanie jako czynność podlegająca opodatkowaniu VAT Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy VAT opodatkowaniu podlega również […]2026-10-05 Faktura korygująca KSeF w okresie awarii systemu
W poniższym artykule zastanowimy się na jakich zasadach odbywa się korygowanie pierwotnej faktury, która została wystawiona w czasie trwania awarii systemu KSeF. Istotne staje się ustalenie czy możliwe jest wystawienie korekty do e-faktury która jeszcze nie ma nadanego numeru KSeF. Numer KSeF a korekta faktury W pierwszej kolejności wskażmy, że zgodnie z art. 106gb ust. 1 ustawy […]2026-09-30 Odliczenie VAT z faktury otrzymanej z opóźnieniem
Każdy przedsiębiorca realizujący sprzedaż opodatkowaną VAT ma obowiązek wystawienia faktury sprzedaży, gdy odbiorcą jest inny przedsiębiorca. Nie jest natomiast zobligowany do wystawienia faktury, gdy otrzymał zaliczkę i wykonał sprzedaż w tym samym miesiącu. Nie jest także zobowiązany do wystawienia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej z VAT (podmiotowo i przedmiotowo). Musi jednak niekiedy wystawić fakturę […]2026-09-28 Kilka umów zleceń a zbieg tytułów do ubezpieczeń – kiedy wyłącznie składka zdrowotna? Działalność gospodarcza i umowa zlecenie
Prowadząc działalność gospodarczą lub zatrudniając zleceniobiorców przedsiębiorca może mieć do czynienia z tzw. zbiegiem tytułów do ubezpieczeń. Sytuacja taka wystąpi w szczególności, gdy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą będąc jednocześnie zatrudnionym na podstawie umowy zlecenia lub gdy zatrudniony zleceniobiorca posiada kilka umów zlecenia (w niniejszym wpisie nie analizujemy zagadnienia związanego z umową o pracę). Kiedy opłacić […]2026-09-25 e-Doręczenia obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców od 1 października 2026
E-Doręczenia zastępują stopniowo tradycyjną korespondencję papierową i stają się nową rzeczywistością także dla przedsiębiorców zarejestrowanych w CEiDG. Nowe firmy zakładane po 1 stycznia 2025 r. lub aktualizujące wpisy po 30 czerwca 2025 r. zostały już „przymuszone” do założenia adresu do e-Doręczeń. Pozostali przedsiębiorcy zarejestrowani w CEiDG do 31 grudnia 2024 r., którzy jeszcze nie modyfikowali […]
Copyrights © 2009-2026 Vires Sp. z o.o. Dział Księgowości Internetowej Taxe Kontakt »
